کد خبر: ۶۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
مدیرعامل آفتاب خودرو خبر داد 

ورود ۶ مدل مزدا به ایران/ مزدا ۳ و CX30 شهریورماه به ایران می رسند 

مدیرعامل شرکت آفتاب خودرو از ورود ۶ مدل مزدا به ایران پس از انعقاد قرارداد جدید خبر داد و گفت: ثبت سفارش ۴۰۰ دستگاه مزدا ۳ و CX30 انجام و وارد گمرکات شده و پیش بینی می شود این خودروها در شهریورماه وارد کشور شوند

ورود ۶ مدل مزدا به ایران/ مزدا ۳ و CX30 شهریورماه به ایران می رسند به گزارش خبرنگار  خودروکار -  محمدکاظمی در نشست خبری این شرکت با اشاره به سابقه ۲۰ ساله آفتاب خودرو در حوزه خدمات پس از فروش اظهار کرد: این شرکت با آزادسازی واردات خودرو از سال گذشته تصمیم بر عرضه مزدا در ایران گرفت و در نهایت در سال گذشته پس از چند ماه مذاکره با چانگان در چین موفق به عقد قرارداد شد.
وی با تاکید بر این که این توافق به طور مستقیم با دفتر مزدا در چین و با اطلاع از توفق تولید در ایران و تعهد بر پشتیبانی کامل خدمات پس از فروش انجام شده است، اظهار کرد: 
برای اخذ مجوز نیاز به قرارداد و سرتیفیکیت از سوی شرکت اصلی داشتیم که مزدا در اختیار شرکت قرار داد چرا که در ۴ ماه گذشته وزارت صمت تاکید کرده برای همکاری با شرکت های واسط نیاز به این نجوز است که در نهایت این امر محقق شد. 
کاظمی در خصوص مدل هایی که قرار است وارد ایران شود گفت: خودروهای مزدا EZ-۶، مزدا ۳ بنزینی، مزدا CX۳۰، CX۵۰، مزدا آراتا و ... را وارد کشور خواهیم کرد. ضمن آن که جدیدترین خودروی برقی مزدا با عنوان Ez6 که قرار است جایگزین مزدا ۶ می شود که به طور قطع وارد ایران می شود.
وی افزود:مزدا آراتا جایگزین مزدا  CX50 می شود که در دو نسخه تمام برقی و هیبریدی عرضه خواهد شد.
مدیرعامل آفتاب خودرو از معرفی ۶ عاملیت فروش در استان های گیلان، بوشهر، مازندران، اصفهان، تهران و خراسان رضوی خبر داد و گفت: مذاکرات با ۱۰ نمایندگی دیگر انجام شده و به طور قطع
استانداردسازی مزدا به صورت کامل در ایران اجرایی خواهد شد. 
کاظمی از برنامه ریزی تولید مزدا در ایران از سوی این شرکت خبر داد و تصریح کرد: سایت تولید مزدا نیز مشخص و به ورارت صمت اعلام و تاییده های رسمی از دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت دریافت شده و  امیدواریم تولید به صورت CKD در آینده نزدیک انجام شود.
وی در خصوص مشکلات ارزی نیز اظهار کرد: در حال حاضر با وجود مشکلات ارزی کار این شرکت متوقف نشده و سفارش گذاری ها انجام شده و تاییدات ۱۵ میلیون یورو ارز نیز صورت گرفته است ضمن آن که با اقدامات صورت گرفته مشکل تخصیص ارز تا دو هفته آینده برای برندهای کوچک حل خواهد شد. 
کاظمی در خصوص قراردادهای پیشین شرکت ها با مزدا گفت: بهمن موتور در سال ۹۸ نسبت به تولید مزدا در کشور اقدام و سایر برندها نیز در حال همکاری بودند اما پس از تحریم ها مزدا هیچ قراردادی با بهمن موتور نداشته و قرارداد این شرکت تداخلی با قراردادهای پیشین ندارد.
حکیمی مدیر فروش این شرکت نیز در خصوص قیمت حدودب مزدا 3 به عنوان محبوب ترین خودروی مزدا در ایران گفت این خودرو حدود دو میلیاردو ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت و مدل CX30 نیز در حدود دو میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری خواهد شد.

برچسب ها: آفتاب خودرو
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار